12 juni 2016

Swimming with dolphins + Île aux Bénitiers + Flic en Flac

Lieve lezers,

Zoals beloofd: een post over afgelopen donderdag!

Verder had ik beloofd om een blogpost te schrijven over de bruiloft van vandaag. Alleen helaas is mijn collega ziek, dus gaat ze niet naar de bruiloft. En ik dus jammer genoeg ook niet.

Swimming with the dolphins
Iets voor 07.00 uur vertrokken we richting Tamarin, en vanuit daar gingen we met een bootje de zee op richting de dolfijnen. Op een gegeven moment zagen we de dolfijnen en moesten we ons klaarmaken - flippers aan, duikbril op en op de rand van de boot gaan zitten - en toen Bart (de jongen waarmee we het water in gingen) ons een teken gaf sprongen we van de boot af het water in. We moesten de dolfijnen achterna zwemmen/snorkelen want ze gingen erg snel. Maar ze zwommen vlak onder ons! Heel gaaf! Ze waren zo dichtbij!

De foto's van de dolfijnen die hieronder staan heeft Bart naar mij gestuurd, maar zijn niet van afgelopen donderdag. De dolfijnen zwommen namelijk onder ons en niet zo zoals op de foto's te zien is. Ook was het niet zo licht als op de foto's.

Île aux Bénitiers
Nadat we met de dolfijnen hadden gezwommen zijn we met de boot verder gevaren naar Île aux Bénitiers. Het waaide en het regende een beetje, maar het was een mooi tochtje! We hebben er  heerlijk gebarbecued. Ook heb ik er nog een lichtgroenblauwe pareo gekocht en vier armbandjes met maansteentjes erin.

Flic en Flac
Eenmaal weer in Tamarin aangekomen na de boottrip van Île aux Bénitiers zijn we naar Flic en Flac gereden. Hier hebben eerst farata gekocht en gegeten. Daarna zijn we op het strand gaan liggen om nog even van de zon te genieten (die er toen ineens wel was). 

Pictures

















1 opmerking:

Unknown zei

Prachtig Marije! Ik voel de sfeer weer van Mauritius. Zo mooi! Geniet er nog maar van, nog een kleine week en dan ben je terug in Nederland.

xxxx mam